luni, 15 octombrie 2012

Enough

Azi m-am gandit la Elly, din pricina unui comentariu din weekendul acesta! nu dau din casa si nu intru prea mult in detalii, insa azi a fost un alt moment de cotitura la scarbici si cu mare greutate m-am abtinut sa nu plec acasa, no matter what! mi se pare inuman, mi se pare jegos, mi se pare patetic sa ajungi in postura de a te impune doar fortand mana tuturor cu fraza "eu sunt seful!". Asa si? nu mai poti lucra? ai uitat cum?? daca ai ajuns "sef" inseamna ca esti capabil! atunci rezolva situatia! n-o rupe la fuga pe usa lasand totul in seama celui condamnat sa stea lipit de scaun, asta daca vrea salariu! e frustrant pt ca situatia asta dureaza de atati ani, e frustrant pt ca intotdeauna in situatiile de criza pana si "prietenii" isi pun propriul interes mai presus de orice crez moral!...e frustrant pt ca stiu ca asa va fi mereu in birou! si e dureros sa stii ca iti faci fizic rau doar pt ca ai mainile legate! oricat te-ai agita intr-un an de zile, daca in ultima saptamana nu poti sa fii sclavul cu creierul spalat disponibil sa ramana peste noapte la birou, e nasol! pierzi evaluarea anuala, ti se ingusteaza drumul spre promovare, si asta mai ales daca nici nu ai pupat partea dorsala pe maura competitorilor! Problema e ca depind de salariul asta si o amarata de marire de 4 mil pt noi inseamna mult! si nici nu poti sa fii indiferent si rece cand vezi ca altii primesc totul de-a gata doar pt ca sforile din spatele lor sunt mai...incalcite!
Si azi am spus "Nu"! atat pot, atat fac! pana acum am uitat de mine de mii de ori si am vrut sa fac totul bine, pt ca asa am invatat ca trebuie sa fac! nu cu jumatati de masura! nu ca sa fiu eu mai presus de altii, ci pt ca niciodata n-am stiut sa invat de 7, sau de 8! nu puteam sa invat 5 pagini pe sarite, trebuia sa le stiu pe toate, pt ca asa sunt eu, de cand ma stiu! Revenind in prezent, nu pot sa ma fac ca ploua, pt ca situatia de acasa nu-mi permte! si pt ca am avut sute de bete-n roate atunci cand dadeam totul pt munca, darmite acum?! De atatea ori am fost data la o parte pe nedrept doar pt ca nu eram pe placul cuiva, ce incredere pot sa mai am in obiectivitatea si bunele intentii ale acelor persoane???????
Stiu ca in doar cateva randuri nu pot sa redau toata tarasenia, dar simt ca mi-a ajuns! nu e uman sa te porti ca un stapan de sclavi..pur si simplu, nu e uman!
Si stiu toate sfaturile posibile in situatia asta! numai ca e altfel atunci cand efectiv te pui intru-totul in pielea personajului!
Si m-am gandit la Elly, pt ca acum cativa ani eram in situatia ei! si imi ziceam ca as face orice, ca as rezista oricat, doar sa nu mai stau acasa, doar sa nu mai fiu "inafara vietii"! si am ajuns acum in punctul in care vad ca ma mistui, ca dispar incet...doar pt ca depind de un salariu! si ma intreb.....daca asta e singura solutie!
Asa ca Elly, oricat de nepotrivit ti se pare sfatul meu acum, iti doresc sa gasesti puterea de a te bucura cumva de prezentul tau, de tot timpul asta pt tine si sufletul tau, pt ca sigur o sa vina o vreme cand o sa te simti o rotita intr-un mecanism fara urma de sentimente...

4 comentarii:

  1. Mona, mi-au dat lacrimile. Desi esti trista si nefericita la job, caci inteleg prin ce treci pentru ca si eu am trecut de multe ori prin asa ceva, tu ti-ai gasit un ragaz sa te gandesti la situatia mea si sa imi adresezi cateva cuvinte care suna atat de mangaietor. Iti multumesc.
    Imi pare rau ca treci prin momente neplacute la job. Tare rau mi pare. Cei ce sunt sefi sunt oameni nascuti sa fie sefi, sunt facuti dintr-un anume aluat. Sa fie nesimtitori si nepasatori la doleantele subordonatilor, surzi la tot ce li se spune si gata sa ceara orice, oricand, si cand se poate si cand nu se poate. Eu am scris un intreg articol despre sef...Nu stiu daca il stii...posibil sa il stii :)
    Acel "Nu" a avut ceva urmari?
    Sper ca azi ai fost mai linistita :)
    O seara buna iti doresc, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu ce sa incep? Nu aveam cum sa nu ma gandesc la tine, doar ca de data asta am si scris! Iti stiu articolul si ma intrebam si atunci daca nu cumva va trebui sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu exista un altfel de tip de sef decat acesta! plantatia difera dar personajele sunt aceleasi!
      Acel "nu" a avut urmari binenteles, am intarat si mai mult matza sa-si scoata ghearele!....Nu se gandesc deloc astia ca vine o vreme cand Cineva o sa traga linia, si atunci nu vor mai avea scapare!.....

      Ștergere
    2. Exact la urmari din acestea ma gandeam dar avand si o vaga speranta ca poate pricepe protestul tau. Dar daca oamenii astia ar intelege...nu s-ar mai comporta asa.
      Asa imi spun si eu...dar crezi ca se trage linia aia odata si-odata?

      Ștergere
    3. O da! de asta nu ma indoiesc! doar ca nu se va intampla dupa timpul oamenilor, ci atunci cand o sa fie momentul! ca o paranteza: s-a intalnit mama, dupa cativa ani, cu un astfel de personaj. Intre timp femeia si-a pierdut mintile, s-a ales praful de tot ce a "muncit" nenorocindu-i pe altii! Ajunsese doar sa mai caute ajutorul oricui dispus.....

      Ștergere